Már a magyar oldalon is (majdnem) dolgoznak az S31 és a 87-es út összeköttetésén
Tavaly nyáron írtuk , hogy az osztrák oldalon elkezdték építeni az S31-es és a magyar 87-es út új nyomvonalú összeköttetését, ami a lepusztult kőszegi határátkelőtől kicsivel odébb kapaszkodik fel a dombra.

Akkor a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF), azt közölte, hogy „a projekt megvalósításához az építési engedély rendelkezésre áll, jelenleg a területszerzés és területelőkészítés, valamint a kivitelező kiválasztására vonatkozó közbeszerzési eljárás van folyamatban. Sikeres eljárás esetén, az építés várhatóan 2018 IV. negyedévben kezdődhet meg a magyar oldalon.”
Mivel az utóbbi időben láthatóan nekiugrottak a magyar oldalon is munkáknak, most ismét megkerestük a céget, hogy mikor lehet majd használni az új utat és határátkelőt.
Nos, vegyes híreink vannak.
Hideg András, a NIF kommunikációs igazgatója közölte lapunkkal:
A 87. számú főút Kőszeg (HU)–Rattersdorf (Rőtfalva AT) országhatár közötti szakasz kivitelezési munkáinak elvégzésére kiírt közbeszerzési eljárás lezárult. A szerződés hatálybalépésének és így a kivitelezési munkák megkezdésének a feltétele a kivitelezéshez szükséges teljes pénzügyi forrás biztosítása, mely jelenleg még folyamatban van. A munkaterületen külön szerződés keretében a bozót-, cserjeirtási és fakivágási feladatokat végeztek.

A mi értelmezésünk szerint ez azt jelenti, papíron minden készen áll, most már „csak” a pénz hiányzik. Próbáljuk kinyomozni, hogy hol is akadt el a szekér, de bízunk benne, hogy nagy gond nem lesz, elvégre csak egy néhány száz méteres szakaszról van szó.
Ha hatályba lép a szerződés – azaz meglesz a pénz –, a kivitelőnek 18 hónapja lesz befejezni az útszakaszt. (Ebben nincsenek benn a téli hónapok.)
De mi is épül?
A tervezett nyomvonal új határmetszési ponttal a magyar oldali 87. számú főutat köti össze az osztrák oldali B61a jelű úttal. A nyomvonal az osztrák oldalon Rattersdorftól északra, a település külterületén köt majd be a 2017. júliusban átadott B61a jelű út körforgalmába – közölte a kommunikációs igazgató.

Az út az osztrák oldalon a B61a körforgalom közelében egy jelenlegi földút nyomvonalán halad, a határmetszési ponttól pedig a magyar oldalon az itt található erdővel borított területről kilépve csatlakozik a meglévő 87. számú főúthoz Kőszeg külterületi szakaszán, tehermentesítve ezzel a meglévő szűk keresztmetszetű kőszegi határállomást és az ausztriai Rattersdorf település belterületi szakaszát.
Az osztrák oldali rész Burgenland tartomány, míg a magyar oldali rész a NIF Zrt. beruházásában valósul meg.

A teljes új útszakasz hossza 1,8 km, a magyar oldalon 825 méteren történik beavatkozás: az első 200 méteres szakaszon a meglévő nyomvonalat újítják meg, míg további 625 méteren új nyomvonalat építenek. A határon a járművek ideiglenes, alkalmankénti ellenőrzésére, visszafordítására is alkalmas ellenőrző helyet is építenek – tudtuk meg.
Valamit mást is építenek az osztrákok

A jelenlegi – rettenetes állapotban levő
– határátkelési pont után az út jobb oldalán jelentős földmunkákat végeznek az osztrákok, komolyabb építkezésnek néz ki, de hogy mi, arról nem tudott hivatalos információt adni a NIF. 2019.01.07. 10:21Nézegessen kísértetházat a kőszegi határátkelőnél is!
/ közélet 2 hsz. /Sötét és kivilágítatlan, mint a bucsui. Ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel?
És mi van a Szombathely-Kőszeg 2x2 sávos úttal?
Nos, lehet, hogy a lelkes politikusi bejelentések azt sugallják, hogy a küszöbön áll az új 2 x 2 sávos Szombathely-Kőszeg építkezése, ám a valóságban még igencsak a levegőben van.
Tudni kell, hogy ez a projekt valójában több részből áll. Egyszer van a 87-89. számú főút Szombathely hiányzó északkeleti elkerülő szakasza (5,2 kilométer), van a Szombathely és Kőszeg közötti 16,3 kilométer hosszú szakasz, valamint a Kőszeget keletről elkerülő és az országhatárig tartó mintegy 5,7 kilométer hosszú szakasz.
Ez a NIF térképén így néz ki.

Jelen pillanatban – tudtuk meg a NIF-től – a tanulmányterv és a környezetvédelmi terv elkészítése folyik. Ezek elvileg 2019 júliusában lesznek kész. Akkor választják ki a végleges nyomvonalat majd írják ki a közbeszerzést az engedélyeztetési és kivitelezési tervekre.
Így, ha minden jól megy, maga a tervezés kezdődhet 2020-ban, és a tervek 2021 első felében készülnek el.
Hogy maga az építkezés mikor indul el, az jótékony homályba vész.
Nem akarunk ünneprontók lenni, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy ebben a szakaszban még könnyen parkolópályára tehetnek terveket.