NYUGAT MÉDIA

Szombathely az Interneten

Közélet

Úgy tűnik, rémisztően öreg buszok közlekednek Szombathely utcáin

Ezt nemcsak a szemünk mondja, hanem egy szerződés melléklete is.

Tegnap este biztossá vált

2019.05.11. 18:47

Kikapott és ezzel kiesett a Haladás az NB1-ből

/ haladás 33 hsz. /
A szombathelyi csapat tizenegy élvonalbeli idény után búcsúzhat az első osztálytól.
, hogy közpénzekből kitömött Haladás a másodosztályban folytatja, így végkép van értelme a potom 16 milliárdos, gyakorlatilag fenntarthatatlan stadionnak.

De erre majd visszatérünk, nem is tudom, miért beszélek én erről, mikor egész más, a Szombathelyen közlekedő buszpark a téma.

Ez utóbbiakról annyit állapíthatunk meg szabad szemmel, hogy vannak közöttük jobb és rosszabb állapotban levők.

fotó: Garai Antal Atom

Mikor egyik olvasónktól levelet és fotókat kaptunk egy meglehetősen gyanúsan füstölgő járgányról, megkértük az ÉNYKK-t, hogy árulja már el, hogy milyen életkorú és műszaki állapotú buszok közlekednek a megyeszékhelyen.

A cég gyakorlatilag megtagadta a válaszadást , annak ellenére, hogy minden bizonnyal rajtunk kívül is lennének olyanok, akik kíváncsiak lennének erre.

Már le is tettünk arról, hogy valaha megtudjuk a szupertitkos adatokat, amikor néhány napja olvasói levelet kaptunk, annak csatolmányaként pedig egy táblázatot, amely az ÉNYKK szombathelyi buszait sorolja fel.

Rövid internetes kutakodás után mi is megtaláltuk a táblázatot, amiről kiderült, hogy az a szombathelyi önkormányzat és az ÉNYKK közötti, 2018-ra vonatkozó szerződés melléklete.

Íme:

fotó: ÉNYKK

Ebben a cég tételesen felsorolja azokat a buszokat, amelyeket a szolgáltatásban használni fog. A típus és a rendszám mellett látható a gyártási év és az esetleges felújítás ideje is.

Mivel tavalyi és idei beszerzésről nem tudunk, így gyaníthatóan ma is ugyanez a buszpark szolgálja a megyeszékhely közlekedését.

És ez a buszpark rémisztően öreg. Nagyjából egyharmaduk 20 éves vagy annál idősebb, és az is sokatmondó – és megerősíti a város menedzselésével kapcsolatos kritikus álláspontunkat –, hogy az utóbbi 8 évben egyetlen busz beszerzése sem történt.

De miért nem lehetett ez elmondani?

Nem lehet menet közben mérni a helyijáratos buszok környezetszennyezését

Hiába szeretett volna tisztában lenni a szombathelyi közgyűlés a valós értékekkel. Naponta 400-500 ezer forint lenne egyetlen busz károsanyanyag-kibocsátásának mérése, akkor, ha csak a főkomponenseket vizsgálják. Ez a mérés arra alkalmas, hogy egy busz változó körülmények között hogyan teljesít. Egy másik módszer típusvizsgálatokra alkalmas, arra, hogy az adott típus leírásában szereplő értékeknek megfelel-e az adott busz.

Hozzászólások (15)

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Keresés

Hozzászólások

palig: *z m*nd *z*rt v*l*s*lt m*g m*rt * S*m* *s *d* j*rt *v*d*b* , b*n...
Napelemek és hőszivattyúk – Megújuló óvodák Szombathelyen
crankitup: N*l*d *s *lm*nt*k *tth*nr*l... ...
A NER-elit luxusutazásait fotózó újságírót is megfigyelték a Pegasus kémszoftverrel
crankitup: K* h*tt* v*ln*. *gy k*nny* l*sz *ls*lly*szt*n* *z *d*f*z*t*k p*n...
Már saját alapítványa is van Várkonyi Andreának
miki1950 : H* n*m b*n*d, k**g*sz*t*n*m. - * t*t*l*t*r**s *ll*m m*gt*r*mt*s...
A NER-elit luxusutazásait fotózó újságírót is megfigyelték a Pegasus kémszoftverrel
crankitup: * gy*rt* cs*k *z*n v*n, h*gy m*n*l t*bb*t sp*r*lj*n. Pl. * vw k*...
Katalizátorok tucatjait lopta el egy 18 éves fiú Szombathelyen