NYUGAT MÉDIA

Szombathely az Interneten

Közélet

Hamarosan elkezdődik az M1-es autópálya 2x3 sávosra bővítése

Közben több olyan gyorsforgalmit építenek, ami részben tehermentesíti az M1-est és az M0-ást.

Heteken belül befejeződik az M1-es autópálya teljes átépítésének és bővítésének előkészítése - írja a Magyar Nemzet .

A bővítésről már régen döntöttek, két éve indult a tervezés

Az M1-es autópálya nem csak a hazai autósok számára az egyik legfontosabb útvonal, de a tranzit személy- és teherforgalom jó része is erre halad. Jelenleg 2x2 sávos, de aki rendszeresen autózik arra, tudja, hogy a fogalom már régen kinőtte a négy sávot.

Nemrég fejeződött be az M1-es Budapest és Tatabánya közti 71 kilométeres szakaszának burkolatjavítása
fotó: MTI / Bodnár Boglárka

Az M1-es bővítéséről már az évtized közepén döntött a kormány, ugyanis elkerülhetetlen az útvonal teljes újjáépítése és kibővítése, 2018-ban pedig elkezdődött a tervezés és az előkészítés is, ami heteken belül befejeződik.

A tervek szerint a meglévő kétszer két sávos autópályát két szakaszban bővítik kétszer három sávosra, az első szakasz az M0-tól Tatabánya-Újvárosig tart, a második Tatabánya-Újvárostól a Győr (M19) csomópontig.

A bővítéssel együtt a pálya teljes rekonstrukciója is megvalósul, a hidak szélesítésével, komplex és egyszerű pihenőhelyek átalakításával, bővítésével.

Részben tehermentesítik az M1-est

Közben elkezdődött az M1-est részben tehermentesítő M81-es gyorsforgalmi tervezése. Az új gyorsforgalmi a komáromi Duna hídtól az M1 és az M7 érintésével teremt majd négysávos kapcsolatot a szintén előkészületben lévő M8 autóútig.

Az M81-es nyomvonala
fotó: Józing Antal

Az M81-es azt is jelentené, hogy megváltozna a M1-es autópálya szerepe, hiszen Komárom után már leginkább csak azok a járművek használnák, amelyek vagy a főváros és környékére, vagy az M3-as autópálya irányába tartanak.

Országos körgyűrű a határ mentén

Közben nyugaton készül az M76-os gyorsforgalmi,

2019.12.19. 06:59

Már tervezik a Körmendet Zalaegerszeggel és az M7-essel összekötő M76-os gyorsforgalmi utat

/ közélet 2 hsz. /
A Szombathely és Körmend között épülő M86-ossal egy nyugati gyorsforgalmi gyűrű alakul ki.
ami a része lesz a majdani M9-es autópályának. Az M9-es szintén az ország közepén haladó, zsúfolt utak tehermentesítésére szolgál majd.

Az autópálya Kőszegtől indul, a szombathelyi elkerülő után a közben megépülő M86-osra csatlakozva Körmend felé tart majd tovább. Onnan Zalaegerszeg, majd Nagykanizsa felé halad, aztán Kaposvárt és Pécset érintve a készülő mohácsi Duna-hídon lép át az Alföldre, de előtte lesz egy pécsi leágazása.

fotó: Forrás: Magyar Nemzet

Innen még nem teljesen biztos a nyomvonal, de a kormány 2016-ban azt jelentette be, hogy a Szeged, Békéscsaba, Debrecen vonalon halad majd az M9-es autópálya, és ott érintkezik az M3-assal.

Hozzászólások (3)

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Keresés

Hozzászólások

joska01: *l*lv*st*m,n*m v*lt*zt*t * v*l*m*ny*m*n-s*kk*l b*ny*l*lt*bb *z *...
35 évre magánkézbe akarja adni a magyar kormány a gyorsforgalmi úthálózatot
fucking: *s h* m*r n*c*z*l b*nk*k*m ,n*sz* *tt * f*jt*rs*d! M*r cs*k * s*...
35 évre magánkézbe akarja adni a magyar kormány a gyorsforgalmi úthálózatot
fucking: N* m*nj gy*k*r r*g*sztr*lj *gy *j n*v*t, m*ndj*k b*l*01 *z j*l *...
35 évre magánkézbe akarja adni a magyar kormány a gyorsforgalmi úthálózatot
lolka: L*h*t, h*gy *g*z* v*n. :)...
35 évre magánkézbe akarja adni a magyar kormány a gyorsforgalmi úthálózatot
lolka: *g*n t*v*dt*m, n*m n*zt*m *t*n*. N*ncs d*pl*m*m, d* *zt h*sz*m...
35 évre magánkézbe akarja adni a magyar kormány a gyorsforgalmi úthálózatot