NYUGAT MÉDIA

Szombathely az Interneten

Gazdaság

Leáll a kecskeméti Mercedes-gyár

Már többször volt ilyen az idén. Nincs elég alkatrész.

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tájékoztatása szerint, a kecskeméti gyár az aktuális helyzethez a termelés rugalmas módosításával alkalmazkodik. A 30., 31. és a 32. hetet érintő (amely augusztus 15-éig tart) termelési szünet idejét karbantartási tevékenységekre, illetve az új modell sorozatgyártásának előkészületeire használják fel.

A félvezető áramköröket gyártó Intel még április 22-én jelezte, hogy nem látja a végét a nemzetközi piacon az elektronikai alkatrészek kínálatában bekövetkezett hiánynak.

Már korábban is voltak leállások

Emiatt a kecskeméti Mercedes-gyárban idén januárban, majd áprilisban már volt egy-egy termelés-leállás, a globális chiphiány miatt pedig június közepén ismét rövidített munkaidőt vezetett be a rastatti és brémiai Mercedes-Benz üzemekben a Daimler.
fotó: MTI/Ujvári Sándo

A kecskeméti gyár több mint 4400 munkatársat foglalkoztat. A koronavírus-járvány miatt 2020. március 20-tól április 28-ig állt a munka a gyárban. Később, augusztusban az ünnepi hétvégéhez kötve, majd a téli szabadságolási időszakban is tartottak egy-egy termelési szünetet.

Kevesebb autó, nagyobb árbevétel

A világjárvány és a több hetes leállás ellenére 2020-ban több mint 160 ezer autót gyártottak Kecskeméten, és 3,4 milliárd euró árbevételt értek el. Egy évvel korábban, 2019-ben 190 ezer autót gyártottak 3,6 milliárd euró árbevétel mellett.

Ennek ellenére nem megy rosszul a cégnek

A globális chiphiány dacára jelentős nyereséget termelt a Daimler német autógyártó az idén a második negyedévben, miután a luxusautói iránti kereslet továbbra is erős volt. A második negyedéves gyorsjelentésében azonban arra figyelmeztetett, hogy a félvezetők hiánya visszaveti az értékesítést az idei év második felében, és jövőre is éreztetni fogja hatását.

Az idei második negyedévben a Daimler 43,49 milliárd euró bevételre tett szert, ami 44 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 30,18 milliárd eurót. Az értékesített járművek száma 36 százalékkal, 736 385-re emelkedett.

Hozzászólások (1)

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Keresés

Hozzászólások

miki1950 : * h*r*s*n sz*b*ds*gsz*r*t*, b*szk* m*gy*r n*p *d* s*lly*szth*t* ...
A NER-elit luxusutazásait fotózó újságírót is megfigyelték a Pegasus kémszoftverrel
mike74: M**rt *z n*m *nd*r*t* m*s ny*r*l*s**t t*t*kb* f*t*zn* ?? K*v*ncs...
A NER-elit luxusutazásait fotózó újságírót is megfigyelték a Pegasus kémszoftverrel
demoktatorovm: K*v*l* t*lj*s*tm*ny! Gr*t*l*l*k!...
Szinte berepültek a célba a gencsi BMX-esek
TheOldBarbers: T*d*m *n h*gy gy*rm*kk*r*nkb*n *gy h*l*m *lt*st k*pt*nk. K*sz*n...
A Pfizer/BioNTech vakcinája hatékony és biztonságos az 5-11 éves korcsoportban is
TheOldBarbers: +1...
A Pfizer/BioNTech vakcinája hatékony és biztonságos az 5-11 éves korcsoportban is