Újra lehet Ladát venni Magyarországon
Szerdán sajtótájékoztatón jelentették be, hogy 5 év szünet után újraindul a Ladák forgalmazása Magyarországon. 9 kereskedő Békéscsabán, Csornán, Debrecenben, Dél-Pesten, Érden, Kecskeméten, Kiskunhalason, Óbudán és Pécsen kezdi értékesíteni az új modelleket.

Az európai kereskedői hálózat Magyarországon indult most újra és jövőre már ezer autó eladását tervezik hazánkban – mondta Fred van Putten, az Avtovas export-igazgatója az MTI-nek, majd hozzátette – Az elmúlt 10 évben csak szórványosak voltak a külföldi eladások, például a Niva terepjáróból adtak el évi pár darabot egy német importőrön keresztül.

Az orosz autógyár azért fordult az európai piac felé, mert ez a leginkább szabályozott, ezért valamennyi új modellt euró 6-os szabványnak megfelelő motorral szerelték, és tartalmazzák azokat a felszereléseket (például keréknyomás mérőt), amik itt kötelezőek.
1971-ben került a Lada a magyar utakra, és nagyjából 1 milliót adtak el belőle hazánkban
A budapesti sajtótájékoztatón az új modelleket Pataki András, a Lada Hungary vevőszolgálati igazgatója mutatta be, és kiemelte, hogy minden modellre, 5 év a gyári garanciát vállalnak, 100 ezer kilométeres felső limittel, míg átrozsdásodásra 6 évet adnak.

A legolcsóbb Lada model a Granta Sedan standard kivitele, ezt már 1,99 millió forintért megvehetik, a motorterében 1.6-os, 86 lóerős euró 6-os egységgel. Az unióban kötelező asszisztens rendszerek mellett, alapból elektromos első ablakemelővel, és legolcsóbb kiviteltől eltekintve klímával kínálják az oroszok az autóikat.

A Granta full-extrás, automataváltós változata is csak 2,99 millió forintba kerül, míg az ötajtós Kalina Hatchback 2,19 millió forinttól indul és 3,1 milliónál áll meg. A Nivából lett 4x4 Classic változata 1.7-es motorral 2,8 millió forint lesz Ladáéknál.