NYUGAT MÉDIA

Szombathely az Interneten

Kultúra

Fesztivál egy zalai mezőn - a Kis-Szigeten jártunk

Először rendezték meg Zalában a Kis-Sziget Fesztivált, a fesztiválok országában egy újabb lakossal gazdagodtunk, így sétáltunk egyet a mezőn, céllövölde, vattacukorárus és a sörsátor árnyékában.

Zala megyében található Kissziget település, amely helyi informátorunk szerint 150-200 lelket számlál. Hogy miképp került egy ilyen kis faluba egy fesztivál? (Avagy pontosabban mellé, ugyanis a helyszín a falu határában lévő egyik mezőn kapott helyett.) Hát úgy, hogy a polgármester zenész, így kapott a remek alkalmon és a falu hangzatos nevét felhasználva, megrendezték az I. Kis-Sziget Fesztivált.

Eleinte az volt a terv, hogy a Sziget Fesztiválon nem fellépő zenekarok játszanak majd itt, aztán mégiscsak lett pár olyan előadó, akik alig egy hét múlva majd a fővárosban koptatják a szigeti deszkákat. No de vegyük csak sorjában. A fesztivál két napja alatt fellépett a Bistrock, az Éjszaki Járat, a Shabby Blues Band, a Beatrice, a TMK Rock Band, szlovén vendégzenekar(ok), a Kocsmazaj, a Kényes Foltok, a Vas megyei Ocho Macho és zárásként DJ Nyaki.

Céllövölde, motorosok, Kocsmazaj és legyek

Idén már jártunk jó pár fesztiválon, kapcsolódó anyagaink közt szemezgethetnek is olvasóink, láttunk sok mindent, viszont klasszikus céllövöldével itt találkoztunk először. Beszélgettünk is pár szót üzemeltetőjével, aki már olyan régóta céllövöldés, hogy még évet sem tudott mondani. Kevesen maradtak a szakmában, ma már annyira nem érdekli az embereket a pálcákra függesztett ajándékok módszeres megszerzése.

Céllövölde, ma már kevesen ragadnak fegyvert a pálcairtásért
fotó: Garai Antal Atom

Tovább sétálva édességárusokba, kézműves standokba, vattacukor-árusba és számos motorosba botlottunk, ugyanis motoros bemutatók is voltak napközben, amelyről mi lemaradtunk, viszont még így is láttunk pár szakállas chopperest, ahogy a mezőn köröztek motorozni vágyó alkalmi utasokkal. A motorok berregése lényegesen kellemesebb volt, mint a környéken cikázó legyek zümmögése, néha kicsit úgy éreztük, mintha egy tehenészetben lennénk, annyi légy jelent meg fesztiválozni.

Szombaton elsőként a Kocsmazaj zenekar koncertjén voltunk, amelyben a már említett polgármester, Böröcz Roland is játszik. Úgy tudjuk, először hallhatták a falu lakosai elöljárójukat a színpadon, a zenekar slágerek feldolgozásaival szórakoztatta a nagyérdeműt.

Kocsmazaj zenekar

Falunap vagy fesztivál?

Persze az emberben felvetődik a kérdés, hogy ez most egy fesztivál, avagy egy kibővített falunap? A programok közt a gyermekek és az idősebbek is megtalálhatták a kedvükre valót. A fesztivál ingyenes volt, a Beatrice koncertjére annyian érkeztek, hogy nem fértek be a sátorba. Szombat délután pedig ott legyeskedett a falu apraja s nagyja, de inkább csak a sátoron kívül. Végül arra jutottunk, hogy ez hasonló, mint a Vönöcki Pálinkafesztivál

2012.06.19. 07:52

Minden bokorban fesztivál - Vönöckön is találtunk egyet

/ kultúra gal. /
A fesztiválok országa vagyunk, idén nyáron is szinte minden hétvégére akad valamilyen rendezvény. Az elmúlt hétvégén egy vönöcki gyümölcsösben fesztiváloztunk.
, családias és vidéki, persze fesztivál, de van némi falunapi hangulata is.

Kényes foltok koncert a fesztiválon
fotó: Garai Antal Atom

A Kényes foltok után az Ocho Macho lépett színpadra a fesztiválon, koncertjükre nem csak a faluból érkeztek, hiszen rengeteg ismerős arcot láttunk a közönség soraiban, a srácok odavonzottak jó pár rajongót Zalából.

Ocho Macho koncert

A koncertek után DJ Nyaki kezdett

muzsikálni

az embereknek, mi pedig kérdezősködtünk, hogy miképp sikerült, milyennek értékelik az első fesztivált. Összességében olyan válaszokat kaptunk, hogy a kezdeményezésnek sokan örültek, és ha minden úgy alakul ahogy tervezték, illetve a támogatók is maradnak, akkor jövőre is lesz Kis-Sziget Fesztivál, de ennyire még ne rohanjunk előre. Mi teszteltük, ott voltunk, megszagoltuk, megtapogattuk, kicsit falunap-szagúnak ítéltük a többnapos zenei rendezvényt. Helyes kis zenei színfolt Zala megye térképén, egy újabb lakossal gazdagodott országunk, Fesztivália.

Kapcsolódó

2012.06.19. 07:52

Minden bokorban fesztivál - Vönöckön is találtunk egyet

2012.07.26. 20:27

Debrecenbe kéne menni, Campus fesztiválon lenni

/ kultúra gal. 6 kapcs. /
Fesztiváltúránk szerdai állomása Debrecenben volt a Campus Fesztiválon. Az esős idő öltöztetett, míg Pásztor Anna vetkőztetett.

2012.07.22. 22:41

Alterába: gumicsizma és vad kemikáliák tiniknek

/ kultúra gal. 3 kapcs. /
Hanyatt egy sárga zsiguliban Gagarinnal jó nekünk. E dalcímekkel foglalnánk össze az Alterába Fesztivál harmadik, gumicsizmás-pulóveres napját.

2012.07.20. 11:09

Forever Young és metálvilla a Hegyalján

/ kultúra 5 kapcs. /
A tokaji Hegyalja Fesztiválon jártunk, ahol nem csak rockerek vannak, ennek ellenére metálvilla mindenki zsebében lapul, még az Alphaville koncertjén is.

2012.07.15. 10:00

Hirtelen forralt bajai halászlé pálinkával

/ galéria 2 kapcs. /
A bajaiak nem csak másképp készítik a halászlét, de számukra mi vidékiek vagyunk, mert kenyérrel esszük.

2012.07.15. 09:11

Balaton Sound: Ébresztő az Ocho Machóval

/ balaton sound 2012 3 kapcs. /
Függőágyakban sziesztázó fesztiválozók, felhős ég, és még a külföldieket is megható Jó nekem a Balaton Soundon.

2012.07.09. 13:09

Utcazene Fesztivál vasalós hússal Pécsett

/ kultúra gal. 4 kapcs. /
Inkább gasztro-élményként raktározzuk el magunkban a pécsi fesztivál egy napját, annak ellenére, hogy az utcazenéről szól.

2012.07.06. 19:27

Viharvert EFOTT Fesztivál

/ kultúra gal. /
Vihar miatt leállt pár órára az EFOTT Fesztivál, amelyet idén a Velencei-tónál rendeztek. A villámok elvonulta után Tankcsapdára dagonyázhatott a közönség.

Hozzászólások (0)

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Keresés

Hozzászólások

Latyak: "... *z *nk*rm*nyz*t ny*lv*nt*rt*s*b*n h*ll* f*r*ntt*l sz*r*...
Mennyi legyen a város tulajdonrésze a Haladás futballklubban?
syracusa: * f*d*szb*n *z *gy*k *m*t h*ny*ng*r*g *t*lt*m, *z *z *ly*n t*k *...
14 millió forintból újítottak fel járdákat két szombathelyi városrészen
chris: *nk*bb v*nn* * b*t*rs*g*t *hh*z, h*gy *l*t*b*n *gysz*r f*lsz*l*l...
Ágh Péter becsöngethet önhöz is
syracusa: +36 (94) 515-516...
Nem gyakran látni ilyen monstrumot a magyar légtérben
Szup: Ny*mt*t*s 2500 Ft-*rt ......
Itt a térítésköteles háziorvosi ellátások díjtáblázata