NYUGAT MÉDIA

Szombathely az Interneten

Tech

Jöhet a 30 km/h-s sebességkorlátozás lakott területeken az EU-ban

Elfogadták az erről szóló állásfoglalást az Európai Parlament képviselő.

A jelenleginél szigorúbb közlekedésbiztonsági intézkedésekkel, például lakott területen 30 kilométeres óránkénti sebességkorlátozással szüntethetők meg 2050-re a halálos közúti balesetek az Európai Unióban - szögezték le az Európai Parlament (EP) képviselői szerdán strasbourgi plenáris ülésükön elfogadott állásfoglalásukban.

A 615 szavazattal, 24 ellenszavazat és 48 tartózkodás mellett elfogadott állásfoglalásban a képviselők hangsúlyozták: mivel a halálos kimenetelű balesetek 30 százalékánál kulcsszerepet játszik a gyorshajtás, a járművek biztonságos sebességszintje legfeljebb 30 kilométer/óra lenne a lakott területeken és ott, ahol sok a gyalogos és a kerékpáros.

Az EP emellett minden országban zéró toleranciát vezetne be a sofőrök alkoholfogyasztásával kapcsolatban, ugyanis - mint írták - a halálos közlekedési balesetek negyedénél az alkohol is szerepet játszik.

A képviselők olyan, biztonságos vezetési mód kötelező beállítását javasolták a mobil- és elektronikus eszközökbe, amelyek a várakozások szerint korlátoznák a vezetők figyelmét elvonó üzeneteket. Emellett adókedvezményekkel és biztosítási konstrukciókkal támogatnák a legmagasabb biztonsági normáknak megfelelő járművek vásárlását és használatát.

Véleményük szerint több, a közúti biztonságra és baleseti gócpontokra fókuszáló beruházásra van szükség. Ezzel kapcsolatban felszólították a tagállamokat, hogy hozzanak létre olyan nemzeti közútbiztonsági alapokat, amelyek a közúti bírságokból befolyó összegeket közlekedésbiztonsági kezdeményezések megvalósítására fordítják.

Az állásfoglalás emlékeztetett: minden évben mintegy 22 700-an halnak meg, 120 ezren pedig súlyosan megsérülnek az Európai Unió útjain. A közúti balesetek halálozási arányának korábbi csökkenése leállt, ami azt jelenti, hogy az uniónak nem sikerült megvalósítani azt a célját, hogy 2010 és 2020 között a felére szorítsa le a halálos közlekedési balesetek számát. Azok ugyanis csak 36 százalékkal csökkentek.

A legutóbbi adatok szerint az utak továbbra is Svédországban a legbiztonságosabbak, egymillió lakosra 18 halálos baleset jut, míg 2020-ban Romániában jelentették a legmagasabb halálozási arányt, 85 halálos balesetet egymillió lakosra vetítve. Az uniós átlag 42 halálos baleset millió lakosonként. A magyar adat ennél valamivel magasabb, 46 halálesettel, de csökkenő tendenciát mutat - tették hozzá.

Hozzászólások (7)

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Keresés

Hozzászólások

Paulus_Maior: *gy t*n*k * f*d*sz (*s) *j k*rsz*k*b* *rk*z*tt: "*Z *LL*NS...
Hivatali vesztegetéssel gyanúsítják Völner Pál államtitkárt
Paulus_Maior: * f*n* *zt * fr*ny* *ll*nz*k*t, M*ND*NB*L P*L*T*K** *GY*T *k*r c...
Egy baleset és a gyenge közvilágítás miatt ugrott össze az országgyűlési képviselő és Körmend polgármestere
zoll11: V*l*k*n*k n*gy*n *z *tj*b*n l*h*t, h*gy *lj*r*st *k*rn*k *nd*t*n...
Hivatali vesztegetéssel gyanúsítják Völner Pál államtitkárt
miki1950 : T*tsz*k *m*k*r * h*h*rt *k*sztj*k. *z *z *rb*n* m*ff**r*ndsz*r ...
Hivatali vesztegetéssel gyanúsítják Völner Pál államtitkárt
westend: Sz*m*kk*l v*gy*zz p*p*, s*k*r*lt r*nggy* *gn*d * m*n*p....
Megvan a toplista: Kiderült, melyik a legdrágább utca Szombathelyen