NYUGAT MÉDIA

Szombathely az Interneten

Jelentem

Hosszan tartó sorompók, torlódások, ideges sofőrök a 87-es elkerülő szakaszán

Olvasóink panaszkodnak, mi megnéztük a helyszínt és megkérdeztük a GYSEV-et.

Ha valaki csak a város közlekedése alapján ítéli meg a helyzetet, könnyen juthat arra a következtetésre, hogy koronavírus ide vagy oda, Szombathelyen minden visszatért a régi kerékvágásba.

Ugyanakkora gondot jelent a parkolás, mint a járvány előtti időkben, és ugyanazok az utak, utcák dugulnak el, mint korábban.

Egyik ilyen neuralgikus pont a 87-es út elkerülő szakasza, a Zanati úti felüljárótól a Metro-áruháznál lévő körforgalomig.

fotó: Józing Antal

Ez eddig sem volt titok, újdonságként viszont két olvasói levelet is kaptunk az utóbbi napokban, nagyon hasonló tartalommal.

Egyik olvasónk ezt írta:

"Tisztelt Nyugat.hu! Utána tudnak járni, hogy miért kell 25-30 percet várakozni a 87-es főúton, a Sopron-Szombathely vasúti átjárónál. A sorompó pirosra váltása után kb. 10-15 percet kell várni, mire megérkezik a vonat, majd utána is még 10-15 perc mire visszavált a sorompó. Több vonat persze nem érkezik. Ez a jelenség csak akkor áll fenn, ha Szombathelyről megy a vonat Sopronba. Ellenkező irányba jól működik a sorompó (1-2 perc múlva már lehet is tovább menni). A sorompó melletti szekrénynél elég gyakran látok "szakembert", de nem nagyon sikerül nekik a hiba elhárítása. Ilyen esetben nem lehet a GySEV-et kötelezni pl. egy vasúti felüljáró építésére, ha a biztosító berendezés helyes működését nem tudja garantálni? Ez így nagyon baleset veszélyes. A múltkori rendőr motoros gázolásban is -közvetetten ugyan-, de ez volt az egyik felelős."

A második pedig így hangzik:

"Szép napot. Kb. egy hónapja csúnya sorok alakulnak ki az elkerülőn. Du 5 után pl. de naponta többször is.... Szerintem a vonatok áthaladása előtt és után indokolatlanul előbb zárják és később nyitják a sorompókat. Nyilván valami biztonsági (inkább csak annak vélt) indokból nemrég megváltoztatták az programidőket. Nem írok ide példákat, mert túlzásnak tűnne, de érdekes - akár közérdekű- feladat lenne ezt felmérni. (Hány kilométeres sor, megforduló türelmetlen autós, összeéve beálló körforgalom naponta hányszor.) És megírni a tapasztaltakat és megkérdezni a nagy MÁV/ GYESEV “illetékeselvtársait”, hogy mégis ezt hogy gondolják. Akár öncélú szívatásnak is tűnhet, de szerintem inkább rövidlátók. A kialakuló helyzet jóval több balesetveszélyes helyzetet szül, mint az ötévente egyszer pirosba behajtó barom....

(25 éve dolgozom közlekedésben - igaz közúti vonalon; és végzettségem is ennek megfelelő, ezért gondoltam feljogosítva, hogy írjak.)

Mit láttunk?

Lapunk kedden reggel látogatott ki a 87-es elkerülő említett szakaszára, háromnegyed hét körül, hogy megcsípjük a 7-kor induló Szombathely-Soron vonatot, illetve a korai sorompózárást.

Annyira időben érkeztünk, hogy még a Sopronból befutó szerelvényt is láttuk, és azt is, hogy a sorompó flottul működött.

Valóban gyorsan feltorlódnak az autók
fotó: Józing Antal

A vonat érkezése előtt nem sokkal váltott a lámpa pirosra és ereszkedett le a fénysorompó, majd elhaladta után azonnal szabad lett az út.

Ezután fokozott izgalommal vártuk a Szombathely-Sopron-járatot, hogy – némi meglepetésünkre – ugyanez történjen.

A vonat huss ...
fotó: Józing Antal

A sorompó ugyanúgy egy-két percre volt zárva, és nagyon gördülékenynek tűnt a rendszer.

De viszont

Ugyanakkor az is igaz, hogy a néhány percre leengedett sorompó pillanatok alatt összeszedte a kocsisort.

Fél nyolc tájékán a Metro áruház és a Söptei út közötti szakaszon csak araszolva halad a forgalom, de ennek nem annyira a vasúti átjáró az oka, mint a megszaporodott autók, az alultervezett út, a szombathelyi tömegközlekedés gyengesége és egy érthető, de nehezen fenntartható lakossági szemlélet, melyet láthatóan nem nagyon akarnak átformálni a döntéshozók.

Lépésben
fotó: Józing Antal

Valamennyire talán javul a helyzet, ha elkészül az északi elkerülő újabb szakasza

01.03. 08:17

Indul az új szombathelyi körgyűrű-szakasz terveztetése

/ tech 22 hsz. /
A Söpte irányába kitüremkedő, hat kilométeres szakasz a 86-os és a 89-es főutakat kapcsolja össze.
.

Épül egyébként itt a kerékpárút is, amire hamarosan visszatérünk.

Mit mond a GYSEV?

Időközben befutott a GYSEV válasza is, amely megmagyarázza mind az olvasók, mint a mi tapasztalatunkat.

Ezek szerint:

"A Szombathely-Acsád vonalszakaszon, az említett vasúti átjárónál üzemelő sorompó-berendezés megszokottól eltérő működését, Szombathely állomás biztosítóberendezési kábelének meghibásodása okozta. Emiatt a közlekedésbiztonsági előírásokat figyelembe véve, a múlt héten rendszeresen manuálisan kellett kezelni a sorompót, amely hosszabb lezárási időt okoz, így értelemszerűen gépjárművek számára is megnövelve várakozási időt.

Hétvégén a GYSEV Zrt. munkatársa javították a műszaki problémát. Azóta ismét a korábbi gyakorlatnak megfelelő, automatikus üzemmódban működik a 87-es főúton található sorompó berendezés."

Hozzászólások (10)

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Keresés

Hozzászólások

Latyak: +1 (f*nysz*nny*z*s n*lk*l* *k*s z*br* * D*n*nt*l*n cs*k * V*szpr...
Plusz 3 millió a volt Éva-malomra, lesz okos zebra, kész az orvosi ügyelet
miki1950 : H* *g*n r*tk*n b*m*gy*k *gy m*rk*tb*, * p*nzt*r* s*rb*n m*nd*g *...
Nem tudod elképzelni, hogyan lesz ez a maszkban kajálós és iszogatós dolog? Az operatív törzs szerint így!
miki1950 : Gr*t*l*l*k * k*n*v*z*sh*z. H* *gy*tl*n sz*mp*nt v*z*rl* * m*nk*...
Most már hivatalos: Szabó Tibor lesz a Weöres Sándor Színház új igazgatója
Cinkapanna: V*cc*s v*lt:-) Sz*r*nt*m *lf*gy*tt * f*h*r f*st*k * z*br*k *l* ...
Plusz 3 millió a volt Éva-malomra, lesz okos zebra, kész az orvosi ügyelet
Latyak: Z*br* h*ly*tt m*r*d * h*m*r ;)...
Plusz 3 millió a volt Éva-malomra, lesz okos zebra, kész az orvosi ügyelet