NYUGAT MÉDIA

Szombathely az Interneten

Tech

Biztosan tudni akarja, melyik a legrosszabb állapotban lévő szombathelyi híd?

Hat nagyon rossz állapotú hidat mutatunk. Persze, van rossz, rosszabb, legrosszabb.

Essünk túl a legeslegrosszabb híd megnevezésén. Ez a

1. Szent István király utcai Gyöngyös-patak közúti híd

Ennél a hídnál július közepén tartott sajtótájékoztatót

07.12. 15:31

Le kell zárni a Szent István király utcai híd egyik sávját Szombathelyen, mert balesetveszélyes

/ közélet 22 hsz. /
Szombathely polgármestere szerint erre a hídra kellene pénz, nem arra, amire a kormány most adott 130 milliót.
a városvezetés, mert az egyik sávját le kellett zárni. Ugyanis kilyukadt a burkolat. Igazság szerint a teljes lezárás lett volna indokolt, ezt azonban nem lehet megtenni, mert ez a híd köti össze Szentkirályt és Gyöngyöshermánt, helyijáratos busz is jár erre, és nagy a forgalma. A teljes lezárás megbénítaná a környék közlekedését.

A Szent István Király utcai híd
fotó: Mészáros D. Zsolt

A lezárás némi vitát is okozott, ugyanis a kormány közben 130 milliót adott a Markusovszky utcai Gyöngyös-hídra, és ezt a pénzt akarta átcsoportosítani ide a városvezetés. Ami ellen, persze, a közgyűlés Fidesz-frakciója tiltakozott

07.13. 16:17

Fidesz: a Szent István-király utcai híd simán kijött volna a Safó-pénzből

/ közélet gal. 14 hsz. 1 kapcs. /
Illés Károly frakcióvezető a helyszínen reagált a városvezetés tegnapi videójára.
.

Azóta - derült ki egy közgyűlési előterjesztésből - az önkormányzat megvizsgáltatta a szombathelyi hidak állapotát, (apropó, tudta, hogy Szombathelyen 56 híd van a város kezelésében?) és megállapították, hogy a Szent István király utcai híd útszerkezete gyakorlatilag elveszítette a teherbírását, a hídra felfüggesztett közművek is veszélyben vannak.

A jó hír, hogy aláírták a kormánnyal a 130 milliós támogatási szerződést nemrég, a híd átépítése az előkészítéssel együtt mintegy két évig tart.

2. Bartók Béla körúti Perint-patak közúti híd

Ez a híd szerezte meg a listán a második helyet. Itt az a probléma, hogy a zárt vasbeton szerkezetben benne hagyták a fazsaluzatot, így nem lehet megnézni belülről, és a csapadékvíz sem tud távozni. A víz éppen a híd közepén gyűlik össze, ahol a legnagyobb a terhelés, kívülről is látszik a rozsdásodás.

Bartók Béla körúti híd
fotó: Mészáros D. Zsolt

A zárt szerkezet miatt olyan, mint egy feketedoboz, nem tudják megvizsgálni, a tartószerkezeten lévő takart hibák ellenőrizhetetlenek, így könnyen veszélyessé válnak.

A vizsgálat javasolja, hogy legkésőbb egy éven belül mindenképpen vizsgálják meg a tartószerkezetet, és két éven belül újítsák fel a hidat.

3. Kodály Zoltán utcai Perint-patak közúti híd

A hídnak nem csak a burkolata ment tönkre, hanem a szigetelése is, a tehertartó gerendákról a betonfedés elkezdett leválni. A híd alatt közművek is át vannak vezetve, a legjobban károsodott feszített szerkezet a gázvezeték mellett található közvetlenül.

Kodály Zoltán utcai Perint híd
fotó: Mészáros D. Zsolt

Egy éven belül fel kell újítani, helyre kell állítani a szigetelést, különben a tartógerendák tovább károsodnak. A gerenda a gázvezetéket megsértheti és ez beláthatatlan következménnyel járhat.

4. Markusovszky utcai Gyöngyös-patak közúti híd

Ezt a hidat korábban említettük már. Teljes egészében szigetelni kell két éven belül, ugyanis a felgyorsult korrózió miatt olyan mértékben károsodhat, hogy nem lesz elég a felújítás, hanem teljes átépítésre lesz szükség.

A Markusovszky utcai híd
fotó: Garai Antal Atom

A hídhoz korábban készítettek egy felújítási tervet, azt aktualizálni kell.

5. Hunyadi úti Gyöngyös-patak közúti híd

Itt is az erős korrózió okozza a gondokat, az előfeszített gerendákon a repedések kezdenek megnyílni, a tartószerkezet meggyengült. Ha a feszített gerendák repedései tovább nyílnak, akkor ki kell cserélni a gerendákat, ami jóval drágább, mint a felújítás. Másfél éven belül el kell kezdeni a munkát, itt is van felújítási terv.

A Hunyadi úti híd
fotó: Vágvölgyi Bálint

6. Szent Márton utcai Gyöngyös-patak közúti híd

A híd 1890-ben épült, a boltíves szerkezet teherbírása eredetileg 20 tonna volt, de ez mára már csökkent. A boltíven több repedés is látható, ha ez fokozódik, a boltív beszakadása várható. A felújítást másfél éven belül el kell kezdeni.

A Szent Márton utcai híd
fotó: Mészáros Zsolt

Még öt híd, amit minél előbb fel kell újítani

A vizsgálat öt további, rossz állapotban lévő hidat talált. Ezeknél kisebb volumenű felújítás kell, de másfél-két éven belül el kell végezni a munkát.

1. Saághy István utcai Gyöngyös-patak gyaloghíd

2. Eötvös József utcai Arany-patak gyalogos híd

3. Őrség utcai Gyöngyös-patak gyaloghíd

4. Búzavirág utcai Gyöngyös-patak gyaloghíd

5. Óperint utcai Perint-patak közúti híd

A végére egy jó hír. Két olyan híd is van a városban, amelyek szinte kifogástalan állapotban vannak.

A z egyik pozitív példa: A Vak Bottyán utcai híd
fotó: Garai Antal Atom

Ezek a Vak Bottyán utcai híd és a Kisfaludy Sándor utcai híd.

Hozzászólások (11)

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Keresés

Hozzászólások

godemperor: H**** b*zz! S*k f*g*lm*d v*n *z *g*szr*l, *sm*t b*b*z*ny*t*tt*d....
Megszólalt a BioNTech a dél-afrikai vírusvariáns ügyében
Paulus_Maior: "Sz*v*m *ls* g*nd*l*tj*" *z v*lt, h*gy n*m t*dt*m, n*v*s...
Kövér nemzetbiztonsági veszélyként beszélt az ellenzékről
godemperor: *zt b*sz*l*m m*r m**t*. *z*k k*mm*n*st*zn*k, *zt*n * F*d*szn*l n...
Kövér nemzetbiztonsági veszélyként beszélt az ellenzékről
TheOldBarbers: F*l*s*g*d???? *jj b*tty*, *g*sz *d**g *z*rt v*lt*m v*l*d t*szt*l...
Megszólalt a BioNTech a dél-afrikai vírusvariáns ügyében
interceptor: *h*gy T*r*czk** L*szl* *s *lm*ndt* m*r t*v*ly m*j*s* v*d**j*b*n ...
Megszólalt a BioNTech a dél-afrikai vírusvariáns ügyében