Fehér pulija lett a Facebook-vezérnek
Azok a milliók, akik megnézték a Facebookról szóló nagyjátékfilmet, A Közösségi Háló t, Mark Zuckerberget minden bizonnyal egy pökhendi, magát túl sokra tartó, idegesítő kis mitugrászként tarthatják számon. Talán pont ennek ellenpontozására, talán pont nem, mindenesetre a világ elsőszámú kapcsolatépítő oldalának megálmodója újabb lépést tett abba az irányba, hogy megmutassa, szíve puhább, mint a konyhaasztalon felejtett teavaj.
Mark Zuckerbergnek eddig sem volt szokása a felvágás, a közönség elé álló kapucnis srác még mindig inkább tűnik egy kockefejű programozónak mint a világ leggazdagabb huszonévesének, és erre az imidzsre most sikerült újra rájátszania azzal, hogy világ elé tárta újabb "gyengeségét", egy szellős szőrzetű puli formájában, ami az övé és kedveséé. A kis lihegő kedvenc Beast, azaz Szörnyeteg névre hallgat, és természetesen külön Facebook-oldal lett létrehozva a számára, ami ide kattintva bárki számára elérhető és lájkolható.
Puli vagyok, ami egy magyar terelőkutyafajta. Az oregoni Grants Pass-ben születtem, és most Palo Altóban lakom Markkal és Cillával. Rettentően cuki vagyok
- olvasható az oldalon, és ennél a leírásnál talán már csak az szívmelengetőbb, hogy a magyar júzerek gyakorlatilag szétkommentelték a fotókat. Sőt, az egyik felhasználó ismerni véli a puli apjának gazdáját is, aki egy bizonyos Imre, egy Oregon államban élő magyar állampolgár. Úgy látszik, hogy Zuckerbergék nem bízták a véletlenre, és autentikus alomból választottak.Figyel a róla kialakult képre
De nem csak ezzel igyekszik árnyalni a Facebook első embere a mozifilmben róla sugallt monomániás üzletember képét. A Forbes szokásos kimutatása alapján a harmincötödik legtehetősebb amerikainak vélt Zuckerberg legutóbb 100 millió dollárt adományozott az USA egyik legrosszabb oktatási helyzetben lévő régiójának, Newarknak, de megvillantotta humoros oldalát is a népszerű amerikai Saturday Night Live -ban.
Hogy ez a kutyamánia mennyire őszinte és mekkora részben PR, nem mi fogjuk megmondani. Tény viszont, hogy a Facebook jelenleg 650 millió felhasználót tud magáénak , és akinek ekkora hatalom összpontosul a kezében, az értelemszerűen mindig számíthat a figyelem fókuszára, és ha már így történt, akkor inkább szeretne ilyen sztorikkal a címoldalakra kerülni, mint például azzal a fiaskóval, amikor a fél világ felháborodott, hogy a Facebook öntörvényűen változtatott a privacy-beállításain.
Mark Zuckerberg még nem került annyira és annyiszor a célkeresztbe, mint az Apple-atyaúristen Steve Jobs, és úgy tűnik, nem is akar, hiszen tisztában van vele: a termékét az ő arcával (is) azonosítják. És egyelőre átkozottul jól csinálja.