NYUGAT MÉDIA

Szombathely az Interneten

(X)

Biztonságban az utakon: tudta, hogy mi a minimum féktárcsavastagság?

A biztonságos közlekedés nem pusztán a közlekedési szabályok betartásán múlik, hanem azon is, milyen állapotban van a gépjármű. Vannak bizonyos feladatok, melyeket időnként mindenképpen érdemes elvégeztetni.

A karbantartás tehát olyan kiadás, amit garantáltan nem spórolhatunk meg akkor, ha biztonságosan szeretnénk az utakra gurulni, és az autót is sokáig használnánk még. Tipikusan ilyen karbantartási munkálat a féktárcsa cseréje. De mégis mikor válik ez szükségessé? Honnan tudhatjuk, hogy megérett az alkatrész a cserére? Cikkünkben ennek igyekszünk utánajárni.

Fókuszban a féktárcsa és a fékbetét

Autótípustól és fajtától függetlenül minden gépjármű esetében négy féktárcsával kell számolni, áruk pedig nem feltétlen a legolcsóbb. Sokan tehát igyekeznek a csere idejét kihúzni, amíg csak lehet. A szakemberek azt javasolják, hogy valahol 25 ezer és 115 ezer kilométer között kell elgondolkodni a cseréről. Ez a vezetési stílus és a használt fékbetét függvényeként változhat. Érdemes tudni, hogy néhány fékbetét agresszívebben üzemel, mint a többi. Erre a sok fékpor termelődése hívhatja fel a figyelmet. Kiderült ugyanis, hogy a fékpor körülbelül 90 százaléka vasból áll, ami egyértelműen a féktárcsából származik. A kevésbé agresszív fékbetétek kevésbé koptatják a féktárcsát.

A világhálón számos hasznos információ elérhető a témában, és még a kevésbé hozzáértők is találhatnak megfelelő magyarázatokat a rendszeresen aktuálissá váló, fékrendszerrel összefüggésben előforduló feladatokról. Bővebben itt olvashat erről.

Tehát, kezdjük az alapoktól! A fékrendszer alapvetően a féktárcsa és a fékbetét segítségével működik. A fékek a folyamatos használat során kopnak, hiszen súrlódás során fejtik ki hatásukat. Ma már a fékbetétek úgynevezett kopásjelzővel vannak felszerelve, így ha ezeket cserélni érdemes, akkor arról a műszerfalon üzenetet kaphatunk. A kopás mértéke egyébként szabad szemmel is jól látható, ha a keréktárcsa nem túlságosan zárt.

fotó: Pixabay

Cseréld le időben!

Érdemes tudni, hogy az új fékbetét 10 mm vastagsággal bír. Ha már csak körülbelül 3 mm látható ebből, akkor nincs más hátra, mint a csere. Természetesen a féktárcsáról sem feledkezhetünk meg, hiszen az a kerékkel együtt mozgásban van. Öntött vasból vagy acélból készül, és keménysége ellenére ez is kopásnak indulhat. A hozzáértők erre csak azt a kifejezést használják, hogy „kivállasodik”. A féktárcsa egyenetlen felülete szintén problémás lehet, ennek biztos jele, ha a fékezés során az autó rángat. Fontos tisztában lenni azzal, hogy ez a biztonságos közlekedésre alapvetően nyomhatja rá bélyegét, így a féktárcsa állapotának ellenőrzése és szükség szerinti cseréje nélkülözhetetlen felelős autósként.

Online vásárolható alkatrészek

Persze felmerül a kérdés, hogy honnan érdemes a cserealkatrészt beszerezni. A megfelelő autós webshop segítségével hány kattintással elérhetőek az autó márkájához és típusához ideális tárcsát. Az autoalkatreszonline24.hu információi szerint minden korábbinál többen keresik a féktárcsához hasonló, létfontosságú alkatrészeket az online vásárlás kényelmét kihasználva.

Ne feledkezz meg a gumicseréről!

A közlekedés biztonságát szem előtt tartva ne feledkezzen meg a gumicseréről sem, mely jelenleg különösen aktuális. A hőmérséklet már bőven hét fok felett van, így érdemes a gumicserét is mihamarabb elintézni. A szakemberek nem véletlen javasolják a meleg aszfaltra a nyári gumit, hiszen az mind anyagösszetételében, mind felületi kialakításában annak megfelelő. A téli abroncs nem csak többet fogyaszt a meleg időszakban, hanem gyorsan el is kopik. Saját és szeretteinek biztonsága érdekében kiemelt jelentőséggel bírnak a részletek, így az évszaknak megfelelő gumi használata is. Rendszeres szervizeléssel és a fékrendszer ellenőrzésével már sokat tehet annak érdekében, hogy biztonságosan célhoz érjen nap mint nap.

Hozzászólások (1)

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Keresés

Hozzászólások

Pizsi: *r*mm*l *lv*s*m, h*gy *l*nd*lt *z *ll*nz*k* *l*v*l*szt*s k*mp*ny...
Szombathely legrosszabb állapotban lévő utcái: A Paragvári utca
Paulus_Maior: - R*m**, j*rt*l m*r *kr*jn*b*n? - *n m*g n*m k*z*ccs*k*l*m, d*...
Visszafordítják az ukránok azokat a magyar állampolgárokat, akik Szputnyik V oltást kaptak
nagyokos_kicsikinai: T*bb, m*nt *gy *vt*z*d* *ng*z*k Sz*mb*th*ly *s D*br*c*n k*zt. *n...
Szombathely legrosszabb állapotban lévő utcái: A Paragvári utca
spq2s: H* sz*r n*p*d v*n, g*nd*lj *rr* * m*nk*sr* *k* n*p*nt* b**l * n*...
Szombathely legrosszabb állapotban lévő utcái: A Paragvári utca
fucking: *z *gyh*l*tt*kn*l m*gk*r*st*m * pr*j*kt*t: T*P-6.4.1-15-SH1-201...
„Újperintben sikerült ismét nagyot alkotni” – Furcsa megoldás a bicikliúton