ISPA-támogatás vasútépítésre
A szlovén-magyar vasút újabb, Zalalövő-Zalaegerszeg-Boba szakaszának kiépítésére szóló 12 milliárd forintnak megfelelő ISPA-támogatás 2001-től, több szakaszban hívható le - jelentette be Mayer Ferenc, a MÁV Rt. szombathelyi igazgatóságának beruházási felelőse. A támogatás a beruházási költség ötven százalékát fedezi, a másik felét a költségvetés biztosítja - tette hozzá. Mayer Ferenc elmondta: a Zalalövőig elkészült, decemberben átadandó első vonalrészt így már tavasszal követheti a folytatás, a tervek szerinti módon és ütemben. A mintegy négyéves projekt első részében a Zalalövő és a zalai megyeszékhely közötti szakasz - ezen belül is elsőnek a zalaegerszegi két kilométer hosszúságú deltavágány -, majd a Zalalövő-Zalacséb közötti új nyomvonal készül el. Ezek tervei már engedélyezés előtt állnak. A legköltségesebb lesz a Zalacséb és Zalaegerszeg közötti szakasz, ahol zömmel új, a Zala folyó medrét is módosító és két hidat magában foglaló nyomvonalon halad majd a vasút, és a megyeszékhely andráshidai városrészében korszerű állomás is épül. A projekt második része a Zalalövő-Boba szakasz 4-5 kilométeres új nyomvonalat is igénylő, a bobai delta megépítésével járó beruházás lesz. A szükséges kivitelezői tendereket - mint a MÁV szombathelyi beruházási felelőse elmondta - megfelelő ütemezéssel írják ki.
A szlovén-magyar vasút újabb, Zalalövő-Zalaegerszeg-Boba szakaszának kiépítésére szóló 12 milliárd forintnak megfelelő ISPA-támogatás 2001-től, több szakaszban hívható le - jelentette be Mayer Ferenc, a MÁV Rt. szombathelyi igazgatóságának beruházási felelőse. A támogatás a beruházási költség ötven százalékát fedezi, a másik felét a költségvetés biztosítja - tette hozzá. Mayer Ferenc elmondta: a Zalalövőig elkészült, decemberben átadandó első vonalrészt így már tavasszal követheti a folytatás, a tervek szerinti módon és ütemben. A mintegy négyéves projekt első részében a Zalalövő és a zalai megyeszékhely közötti szakasz - ezen belül is elsőnek a zalaegerszegi két kilométer hosszúságú deltavágány -, majd a Zalalövő-Zalacséb közötti új nyomvonal készül el. Ezek tervei már engedélyezés előtt állnak. A legköltségesebb lesz a Zalacséb és Zalaegerszeg közötti szakasz, ahol zömmel új, a Zala folyó medrét is módosító és két hidat magában foglaló nyomvonalon halad majd a vasút, és a megyeszékhely andráshidai városrészében korszerű állomás is épül. A projekt második része a Zalalövő-Boba szakasz 4-5 kilométeres új nyomvonalat is igénylő, a bobai delta megépítésével járó beruházás lesz. A szükséges kivitelezői tendereket - mint a MÁV szombathelyi beruházási felelőse elmondta - megfelelő ütemezéssel írják ki.